In memorium

26 september 2023

Met verslagenheid en droefenis hebben wij kennisgenomen dat op 26 september 2023 is overleden ons gewaardeerd oud-lid

Gé Pothof

Wij wensen haar nabestaanden veel sterkte bij dit verlies.

Bestuur en Leden Biljartvereniging Padberg Dedemsvaart

7 maart 2023

Met verslagenheid en droefenis hebben wij kennisgenomen dat op 7 maart 2023 is overleden ons gewaardeerd lid

KLAAS VOGELZANG

Wij wensen zijn vrouw, kinderen, klein- en achter kleinkinderen veel sterkte bij dit verlies.

Bestuur en Leden Biljartvereniging Padberg Dedemsvaart

18 juni 2022

Met verslagenheid en droefenis hebben wij kennis genomen dat op 18 juni 2022 is overleden ons gewaardeerd lid

ROELOF RINGELING

Wij wensen zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen en andere naasten veel sterkte bij dit verlies.

Bestuur en leden Biljartvereniging Padberg te Dedemsvaart

1 oktober 2016

Met verslagenheid en droefenis hebben wij kennis genomen dat op 1 oktober 2016 is overleden ons gewaardeerd lid

JENS SCHIPPERS

Wij wensen de kinderen, kleinkinderen en andere naasten veel sterkte bij dit verlies.

Bestuur en leden Biljartvereniging Padberg te Dedemsvaart

In Memoriam Gerard Krikhaar

Donderdag 23 Juli 2015

Afgelopen maandagavond werd bij onze biljartclub een ingelaste algemene ledenvergadering gehouden i.v.m. het overlijden van Gerard.

Aan het begin van deze vergadering merkte één van de leden op: ’Bv Padberg zonder Gerard Krikhaar—Onvoorstelbaar!”  Een rake typering want Gerard is een halve eeuw de spil geweest waarom onze club draaide.

Vanaf 1966 heeft hij altijd een bestuursfunctie vervuld en soms zelfs twee als er geen geschikte kandidaten waren.

Zijn werkzaamheden waren legio: secretaris, penningmeester, toernooileider voorrondes en finales, teamleider enz. enz. Uren werk stak hij elke week in de vereniging.  Hij was een pietje precies : alles moest tot in de puntjes geregeld zijn. Met minder nam hij geen genoegen.

Als biljarter en bestuurslid is hij decennia lang mijn maatje geweest. Hij was ook een beminnelijk mens. Iedereen mocht hem graag en hij was wijd en zijd bekend in het district NOO.

Kenmerkend voor Gerard was zijn bescheidenheid. Hij wilde niet op de voorgrond treden. Daar had hij een hekel aan.

Maar soms ontkwam hij er niet aan. Zo werd hij door de KNBB benoemd tot bondsridder voor bewezen diensten én behaagde het hare majesteit ,zoals dat zo mooi heet , om Gerard te benoemen tot lid in de orde van Oranje Nassau. Wij konden als club natuurlijk niet achterblijven en besloten onze Gerard te benoemen tot erelid. Later toen wij in de archieven doken om een boekwerkje samen te stellen voor ons 50-jarig jubileum, bleek dat hij al eens eerder tot erelid was benoemd nl in 1990 omdat hij 25 jaar secretaris was geweest.

Dat had hij maar niet verteld want dat vond hij niet belangrijk.

Wij zullen deze grote kleine man heel erg missen en nog vaak aan hem terugdenken.

Theo van Hedel, voorzitter

18 Juli 2015

Met verslagenheid en droefenis hebben wij kennisgenomen van het overlijden van onze penningmeester en erelid

GERARD KRIKHAAR

Voor zijn jarenlange inzet als bestuurslid in verschillende functies zijn wij hem zeer veel dank verschuldigd.

Gerard was sinds jaar en dag de drijvende kracht van onze vereniging en alom geliefd.

Zijn heengaan laat een grote leegte achter, wij zullen hem erg missen.

Wij wensen de familie veel sterkte met dit verlies.

mede bestuursleden

Theo van Hedel