10 over Rood

BV Padberg en de lokaliteiten waar ze speelden hebben in de afgelopen jaren heel wat 10 over Rood Toernooien samen georganiseerd en we pakken de draad weer op.

De organisatie hiervan wordt gedaan door leden van BV Padberg en de lokaliteithouder.

Op deze pagina staat tevens een overzicht van de kampioenen van de afgelopen jaren.

Van 2011 t/m 2016 werd 10 over Rood volgens een afvalsysteem gespeeld in 2017 is er begonnen volgens poule systeem.

Een paar keer is dit toernooi niet doorgegaan.

Jan August Minke Kampioen 10 over Rood 2023

Op zaterdag 30 december 2023 werd er weer een 10 over rood toernooi in de biljartzaal van Brasserie de Corner georganiseerd.

Er waren in totaal 40 deelnemers.

Het toernooi bestaat uit twee onderdelen: 1e ronde Kroegspel en 2e ronde afvalronde.

Het toernooi begon eerst met een ronde 1 Kroegspel: Alle spelers per biljart (dit werd bepaald door loting) tegen elkaar tot de voorlaatste uit is in maximaal 25 beurten (10 spelers per tafel).

Na ronde 1 gingen er 32 deelnemers door naar de 2e ronde het afvalsysteem.

Nu was het voor het eerst dat er geen A en B poule was in de tweede ronde maar 1 afval schema (beste 32 spelers, daarna beste16, kwart finale 8, halve finale 4, finale 2 )

De 8 spelers met de laagste moyennes vielen af en kregen een poedelprijs.

De Halve finale 's ging tussen Jan August Minke en Richard Reurink Jan August speelde deze halve finale in 1 beurt uit en plaatste zich voor de finale en op de andere tafel ging deze tussen Herman Moes en Klaas-Jan van der Veen deze partij ging aardig gelijk op in beurt 9 wist Klaas-Jan de losse of driebander carambole te maken.

De strijd om de 3e/4e plaats ging daardoor tussen Richard Reurink en Herman Moes de eerste beurten gingen beide heren gelijk op echter wist Herman Moes gestaagd zijn punten te blijven maken en maakte de partij in de 9e beurt uit.

De finale werd gespeeld tussen Jan August Minke en Klaas-Jan van der Veen dit werd een spannende wedstrijd want beide heren gingen gelijk op uiteindelijk wist Jan August Minke de Losse of Driebander carambole het eerste te maken en werd daarmee de Kampioen van 10 over rood 2023.

We bedanken Brasserie de Corner en de Sponsor De Lange Multiservice uit Dedemsvaart voor dit 10 over ROOD toernooi .

10 over rood 2023

van recht naar links

Kampioen: Jan August Minke

nr 2: Klaas-Jan van der Veen

nr 3: Herman Moes

nr 4: Richard Reurink

foto gemaakt door: Carla Diek

30 december 2023 10 over Rood toernooi

Op zaterdag 30 december wordt er in de biljartzaal van Brasserie de Corner weer een 10 over Rood toernooi gehouden.

Net als de vorige editie zal er begonnen worden met een eerste ronde Kroegspel wedstrijden daarna zal er uitgemaakt worden wie er in de afval wedstrijden naar de A en de B poule gaan.

Doormiddel van lotingen word bepaald in welke poule je terecht komt en in de afval ronde zal ook in de eerste ronde bepaald worden wie de tegenstanders worden door middel van loting.

De organisatie voor dit toernooi is ook dit jaar weer in handen van Jonathan de Wagt, Leo de Hoog, Marcel Krikhaar en Carla Diek.

Opgaven kan bij Brasserie de Corner, in de biljartzaal hangt een opgave formulier.

Geef je snel op en we zien je graag op 30 december om 13:00!!!

Klaas Jan van der Veen Kampioen 10 over Rood 2022

Op zaterdag 17 december werd er weer een 10 over rood toernooi in de biljartzaal van Brasserie de Corner georganiseerd.

Er waren in totaal 34 deelnemers.

Het toernooi begon daardoor eerst met een ronde 1 Kroegspel: Alle spelers per biljart (dit werd bepaald door loting) tegen elkaar tot de voorlaatste uit is.

Na ronde 1 gingen er 16 spelers met het beste moyennes door naar de A Poule en de nrs 17 t/m 32 naar de B poule.

De spelers met de laagste moyennes vielen af en kregen een poedelprijs.

Ronde 2  ging volgens afvalsysteem door middel van loting werd bepaald wie tegen wie uit kwam.

In de A poule ging de halve finale tussen Martin Koops - Marcel Krikhaar op de andere tafel Henk Dekker - Marco Potgieter

In de B poule ging de halve finale tussen Klaas Jan van der Veen - Ronnie de Boer op de andere tafel Gerard de Wagt - Gerrit de Lange

De finale werd daarna in de A poule gespeeld door Marco Potgieter en Marcel Krikhaar, Marco wist na een spannende strijd te winnen van Marcel. In de B poule kwamen Gerrit de Lange en Klaas Jan van der veen tegen elkaar uit, hier was Klaas Jan te sterk voor Gerrit.

Als slot werd er nog een wedstrijd gespeeld om uit te maken wie de algehele winnaar werd, deze strijd ging tussen Klaas Jan van der Veen en Marco Potgieter hier was Klaas Jan duidelijk sterker dan Marco en werd uitgeroepen tot Kampioen 10 over rood 2022

Klaas Jan van der Veen winnaar 10 over rood 2022

van links naar rechts:  Klaas Jan van der Veen, Marco Potgieter , Gerrit de Lange en Marcel Krikhaar

Leo de Hoog Kampioen 10 over Rood 2019

21 december 2019 was het dan zover, de finale van 10 over rood!

In de A poule was het tot het laatste moment spannend wie daar 1e zou worden, uiteindelijk heeft Marcel Krikhaar door een hoger moyenne gewonnen!

In de B poule was Leo de Hoog niet te verslaan en heeft al zijn partijen gewonnen, dus terechte winnaar.

Na even een pauze te hebben gehouden, kwam de grote finale, Marcel en Leo speelden om de best of drie partijen. De vraag was of Leo zijn goede spel vast kon houden!!

Nou dit was echt een grote finale, nadat Marcel de 1e partij had gewonnen kwam Leo goed terug en won de 2e partij.

Nou de laatste partij was echt stuivertje wisselen, en uiteindelijk trok Leo de partij naar zich toe en mag zich dus terechte winnaar noemen van deze editie 10 over rood 2019.

Leo de Hoog kampioen 10 over Rood 2019 en Marcel Krikhaar winnaar A poule

Ere galerij 10 over Rood